SEO audit – Duplikált oldalcím és h1 tag

Overview


Nem jó megoldás ha az oldal címét (title), valamint a h1 címke (tag) tartalmát megismételjük a fejlécben. Ha ezek megegyeznek, akkor a keresők túloptimalizáltnak tekintheti az oldalt, de a legfontosabb, hogy ugyanazon tartalom használata esetén elveszítjük a lehetőséget más releváns kulcsszavak beépítésére.

Mivel a jó SEO sok-sok építőelemből áll, nem pedig egy nagyobb dologból, az ilyen elpazarolt lehetőségek a végén gyorsan összeadódnak. Gondolnunk kell arra is, hogy a versenytársak kihasználják az oldalcím és a h1 tag egyedi leírásában rejlő kulcsszóoptimalizált beállítását, mellyel a keresési relevancia máris feléjük billen.

Milyen egy jó oldalcím?


oldalcím title

A metacímed segítségével informálod az embereket arról, hogy miről szól az adott oldal, mielőtt eljutnának a webhelyedre - fontos, hogy több információt közölj, hogy ki vagy, és miért kellene az oldaladra menniük, mint a keresési eredményekben található többi konkurens találat.

Például: ha te egy budapesti sportruházati üzletet üzemeltetsz, akkor ezt a keresési eredmények között jelezned kell, hiszen sokan szeretnék felpróbálni a kinézett ruhadarabot. Ha ezt még valamilyen jelzővel ki is emeled, és a saját brand neved is közzé teszed, máris kész a cím (title) leírás: "Sportruházat - világmárkák egyhelyen | SportBrand üzlet Budapest"

Lényegesen nagyobb relevanciával fognak kattintani az emberek, mert pontosan tudják mit és hol lehet megvenni. Ne feledd, a címleírás ne legyen hosszabb 70 karakternél! És akkor mi legyen a h1 tag? Csupán ennyi: "Üdvözlünk a SportBrand Sportruházat weboldalán" vagy csak egyszerűen "SportBrand sportruházat" attól függően, hogy a h1 tag hol jelenik meg a weboldalon.

A h1 címke további szerepe


duplikált oldalcím és h1 tag

Egyszerű szabály, hogy az oldalak menüpontjait tükrözzék a h1 leírások. Ez két okból fontos, egyrészt a látogató kattintás után tudni fogja, hogy jó helyen jár, másrészt a böngészőben megnyitott lapok váltogatása után is emlékszik hol tartott.

A h1 címnek nem kell pontosan ugyanannak lennie, mint a menü címének, de a kulcsszó ismétlése viszont fontos. Maradva a példánál: a sportruházati bolt "futócípők" menüpontjának és oldalának h1 címe ez lehetne: "futócípők a legújabb 2021-es modellek"

A duplikált oldalcím és h1 tag megszüntetése után

  • A keresés relevanciája megemelkedik
  • További kulcsszavakat tudunk beépíteni

Related Case Studies


gyorsítótárazás

SEO audit – gyorsítótárazás hiánya a JavaScript és CSS fájloknál

A SEO auditok során az „uncached JavaScript and CSS files” probléma akkor jelentkezik, ha a böngésző gyorsítótárazása nincs megadva a válaszfejlécben (response header). Ha engedélyezzük a böngésző gyorsítótárát a JavaScript- és CSS-fájlokhoz, akkor tárolhatják és újra felhasználhatják ezeket az erőforrásokat anélkül, hogy újra le kellene tölteniük őket az oldal lekérésekor.

VIEW DETAILS
alt-leírás

SEO audit – Hiányzó alt leírás a képeknél

Az „img” címkéken belül található alt attribútumokat a keresőmotorok használják a képek tartalmának megértésére. Ha ezeket az alt leírásokat nem definiáljuk megfelelően a képfeltöltés során, akkor képkereséskor rossz rangsorolást fog kapni a találatoknál, vagy a kép egyáltalán meg sem fog jelenni.

VIEW DETAILS