SEO audit – Átirányítási láncok (redirect chains)

Áttekintés


Egy URL átirányítása másik címre sok esetben szükséges és megfelelő. Amennyiben ezeket az átirányításokat helytelenül hajtjuk végre, az akár katasztrofális eredményekhez vezethet. A nem megfelelő átirányítás használatának két általános példája az átirányítási láncok és hurkok.
A hosszú átirányítási láncok és végtelen hurkok számos problémához vezetnek, amelyek károsíthatják a SEO eredményünket. Megnehezítik a keresőmotorok számára a webhely feltérképezését, ami befolyásolja az úgynevezett “Crawl budget” felhasználást és az oldalak indexelését. Lelassítja webhelyünk betöltési sebességét, és ennek következtében negatív hatással lehet a rangsorolásra, valamint a felhasználói élményre.

A Googlebot és a Crawl budget


googlebot

A Google keresőmotorja a crawl budget értéket a szerver terhelhetőségéből, valamint a tartalom minőségéből származtatja. Ez annyit jelent, hogy meghatározza azoknak az URL-eknek a számát, amit a bejárás során fel tud térképezni a szerver különösebb terhelése nélkül és minőségi tartalommal bír. A helytelen átirányítások miatt előfordulhat, hogy értéktelen, nem releváns oldalak bejárására használjuk el a keretünket más, fontosabb oldalak rovására. Így előfordulhat, hogy a Googlebot elhagyja a weboldalt mielőtt az értékes tartalmat megtalálná.

Hogyan szüntessem meg az átirányítási láncokat?


átirányitási láncok

Az általános szabály, hogy ne használj 3-nál több egybefűződő átirányítást.

Az átirányított oldal pedig soha ne mutasson a kiinduló pontra, mert ezzel egy végtelen hurkot képzünk.

  • Ellenőrizd a robots.txt beállításait
  • Használd helyesen a robots meta tag-eket az oldalak elején. Jelöld azokat az oldalakat, amit nem szeretnél, hogy a Googlebot feleslegesen bejárjon a Crawl budget terhére
  • A lánc minden URL-jét irányítsd a végső céloldalra.

Az átirányításokat ne távolítsd el megfelelő körültekintés nélkül, mivel más linkek is hivatkozhatnak az eltávolított URL-ekre, és ennek eredményeként 404-es hibát okozhatnak.

Az átirányítási láncok megszüntetése után

  • Több oldal kerülhet indexelésre
  • Csökken a szerver terhelése
  • Gyorsabb betöltést eredményez
  • Jobb rangsorolást kapunk a Google-től

További tartalmak


alt-leírás

SEO audit – Hiányzó alt leírás a képeknél

Az “img” címkéken belül található alt attribútumokat a keresőmotorok használják a képek tartalmának megértésére. Ha ezeket az alt leírásokat nem definiáljuk megfelelően a képfeltöltés során, akkor képkereséskor rossz rangsorolást fog kapni a találatoknál, vagy a kép egyáltalán meg sem fog jelenni.

TOVÁBB
duplikált oldalcím és h1 tag

SEO audit – Duplikált oldalcím és h1 tag

Nem jó megoldás ha az oldal címét (title), valamint a h1 címke (tag) tartalmát meggismételjük a fejlécben. Ha ezek megegyeznek, akkor a keresők túloptimalizáltnak tekintheti az oldalt, de a legfontosabb, hogy ugyanazon tartalom használata esetén elveszítjük a lehetőséget más releváns kulcsszavak beépítésére.

TOVÁBB