SEO audit – Duplikált meta leírás

Overview


A meta leírás <meta description> címke egy rövid összefoglaló a weboldal tartalmáról, amely segít a keresőmotoroknak és felhasználóknak megérteni, hogy miről szól az oldal. Ez a szöveg fog megjelenni a felhasználók számára a keresési eredmények között.

A különböző oldalakon található meta-leírások megismétlésével az oldalra vonatkozó releváns kulcsszó megjelenítésének lehetőségét veszítjük el. Ezenkívül a meta-leírások duplikálása megnehezíti a keresőmotorok és a felhasználók számára a különböző weboldalak megkülönböztetését. Jobb, ha egyáltalán nincs meta-leírás, mint ha azt duplikálnánk!

Változó és fix meta leirások


meta leírás

Amennyiben nincs deklarálva a meta kivonat úgy azt a Google keresője automatikusan létre hozza a tartalomból. Ráadásul a különböző keresések esetén különböző részleteket jeleníthet meg. A kivonatok arra szolgálnak, hogy kiemeljék az oldal azon tartalmát, amely a legjobban kapcsolódik a felhasználó konkrét kereséséhez.

Két mód van arra, hogy a kivonatok felett átvegyük az irányítást:

  • Strukturált adatok meghatározása a webhelyéhez, hogy a Google jobban megértse az oldalt, hogy milyen tartalommal bír: például egészségügyi szolgáltatást, receptet, vállalkozást vagy eseményt.
  • Meta leíró címke alkalmazása amennyiben úgy gondoljuk, hogy az pontosabb leírást ad a felhasználóknak, mint amit közvetlenül az oldal tartalmából lehetne előállítani.

Hogyan állítsam be a meta leírásokat?


helyes meta leírás

A Google minden keresési eredmény címe alatt körülbelül 1-2 mondatnyi (140-160 karakteres) összefoglalónak ad helyet. Tehát fontos ennek megfogalmazása: adj hozzá cselekvésre ösztönzést, érzelmeket, vagy jelenítsen meg konkrét előnyt a látogatók számára. A leírásoknak nyomós okot kell adniuk a weboldal meglátogatására.

Ha túl hosszú a leírás akkor a Google megcsonkítja azt, és az emberek nem fogják megérteni, hogy mit szeretnénk kommunikálni. Ha túl általános a leírás, akkor az embereket egyszerűen nem fogja érdekli és inkább egy jobb szövegezésre fognak kattintani az eredmények között.

Nagyon fontos továbbá, hogy mindig egyedi leírások legyenek a webhely minden oldalához. A SEO auditok kapcsán azt tapasztaljuk, hogy a webhelyek közel 30%-ában duplikált meta-leírás volt, míg 25%-ban egyáltalán nem volt meta-leírás.

A meta leírás hossza legyen SEO-barát! A kattintások ösztönzése érdekében a következőket tegyed:

  • Fogalmazz meg 1-2 lényegre törő és lehetőség szerint cselekvésre ösztönző mondatot (140-160 karakter)
  • A leírás tartalmazza az oldalra vonatkozó és megcélzott kulcsszót
  • Kerüld a leírások ismétlését

A meta duplikációk megszüntetése után

  • Javul a keresésekben történő megjelenés
  • Javul az organikus találatokban való rangsorolás
  • Nő a kattintások aránya
  • Jobb minősítést kapunk a Google-től

Related Case Studies


gyorsítótárazás

SEO audit – gyorsítótárazás hiánya a JavaScript és CSS fájloknál

A SEO auditok során az „uncached JavaScript and CSS files” probléma akkor jelentkezik, ha a böngésző gyorsítótárazása nincs megadva a válaszfejlécben (response header). Ha engedélyezzük a böngésző gyorsítótárát a JavaScript- és CSS-fájlokhoz, akkor tárolhatják és újra felhasználhatják ezeket az erőforrásokat anélkül, hogy újra le kellene tölteniük őket az oldal lekérésekor.

VIEW DETAILS
alt-leírás

SEO audit – Hiányzó alt leírás a képeknél

Az „img” címkéken belül található alt attribútumokat a keresőmotorok használják a képek tartalmának megértésére. Ha ezeket az alt leírásokat nem definiáljuk megfelelően a képfeltöltés során, akkor képkereséskor rossz rangsorolást fog kapni a találatoknál, vagy a kép egyáltalán meg sem fog jelenni.

VIEW DETAILS