SEO audit – Duplikált cím leírás (title tag)

Overview


A cím <title> címke (tag) az oldal tartalmának pontos és tömör leírása, amely a keresési eredmények között (SERP) jelenik meg. A cím leírás segít a keresőmotoroknak és felhasználóknak megérteni, hogy miről szól az oldal.

Az ismétlődő <title> címkék megnehezítik a keresőmotorok számára annak megállapítását, hogy a webhely mely oldalai relevánsak egy adott keresési lekérdezés szempontjából, és melyiket kell kiemelni a keresési eredmények között. Az ismétlődő címekkel rendelkező oldalak alacsonyabb rangsorolást kapnak, és kitiltásuk veszélye is fenyeget. Az azonos <title> címkék megzavarják a felhasználókat abban, hogy melyik oldalt kell követniük ahhoz, hogy a megfelelő tartalmat elérjék.

A cím tagek tehát fontos tényezőt jelentenek a keresőmotorok számára annak megértésében, hogy miről szól az oldal. Ne feledd, sokaknak ez lesz az első benyomása a rólad alkotott képről. A cím címkék három kulcsfontosságú helyen kerülnek használatba: (1) keresőmotorok eredményoldalai (SERP), (2) webböngészők és (3) közösségi hálózatok.

Milyen egy optimális cím leírás?


title cím leírás

A Google általában a cím leírás első 50–70 karakterét jeleníti meg. Ha a title címkét 60 karakter alatt tartod, akkor a gyakorlatban 90%-ban biztos lehetsz a megfelelő megjelenítésben. Sajnos nincs pontosan deklarálható karakterszám, mivel a Google ezt pixelekben kezeli, az egyes megjelenítő eszközökhöz mérten. (ennek mérete jelenleg max. 600 pixel)

A cím leírás során az alábbiakra figyelj:

  • A cím tartalmazza az adott oldalra vonatkozó releváns kulcsszót, és lehetőleg azzal is indítsd a mondatot. Viszont soha ne ismételd sokszor!
  • A cím legyen egyedi tartalommal bíró, építs fel akár szabályt magadban. Egy webshop esetén pl. így:
    [Termék neve] - [Termék kategória] | [Márkanév]
  • Kerüld az általános kifejezéseket, mint például "Főoldal, termékoldal, kapcsolat" és használd ki a maximális karakterhosszt.

Mi történhetett ha a Google nem olvassa a cím leírást?


title tag

Előfordulhat, hogy a Google olyan címet jelenít meg, amely nem felel meg a beállított cím címkének. Ilyen esetekben sajnos nincs egyszerű módszer arra, hogy a Google-t rákényszerítsd az általad definiált cím használatára, de négy magyarázat létezhet:

1. Kulcsszó kanibalizmus: ha megpróbálod a címet releváns kulcsszóval tele tömni (túloptimalizálni), a Google dönthet úgy, hogy egyszerűen átírja azt. A cím módosítása során a tartalom legyen hasznosabb a felhasználók keresése szempontjából.

2. A címed nem egyezik a lekérdezés eredményével: ha az egyik oldalad megfelel egy olyan keresési lekérdezésnek, amit a beállított cím egyáltalán nem tükröz, nincs összhangban, a Google dönthet úgy, hogy átírja a megjelenített címet. Ez nem feltétlenül rossz dolog - egyetlen cím sem fog megfelelni minden elképzelhető keresésnek -, de ha a címet felülbírálják a számodra fontos, nagy volumenű kereséseknél, fontold meg a cím átírását, hogy jobban megfeleljen ezeknek a keresési kifejezéseknek.

3. Van egy alternatív címed: bizonyos esetekben, ha felveszel alternatív címadatokat, például a Facebook vagy a Twitter metacímkéit, a Google dönthet úgy, hogy ezeket a címeket használja inkább. Ez megint nem feltétlenül rossz dolog, de ha ez nemkívánatos megjelenítést okoz, akkor érdemes átírni az alternatív címadatokat.

4. Régi DMOZ-listád van: ritka esetekben a keresőmotorok címet húzhatnak a DMOZ-ból (más néven Open Directory Project). Ha a keresési megjelenítési cím nem egyezik a beállított cím címkével, de megfelel a DMOZ-listának, akkor blokkolhatod ezt a helyettesítést a Robots NOODP címkével

A meta robotok meglehetősen bonyolultak, de ha megmagyarázhatatlan megjelenést észlelsz a keresési eredmények között, végezz egy gyors keresést a DMOZ-on.

A cím duplikációk megszüntetése után

  • Javul a keresésekben történő megjelenés
  • Javul az organikus találatokban való rangsorolás
  • Nő a kattintások aránya
  • Jobb minősítést kapunk a Google-től

Related Case Studies


gyorsítótárazás

SEO audit – gyorsítótárazás hiánya a JavaScript és CSS fájloknál

A SEO auditok során az „uncached JavaScript and CSS files” probléma akkor jelentkezik, ha a böngésző gyorsítótárazása nincs megadva a válaszfejlécben (response header). Ha engedélyezzük a böngésző gyorsítótárát a JavaScript- és CSS-fájlokhoz, akkor tárolhatják és újra felhasználhatják ezeket az erőforrásokat anélkül, hogy újra le kellene tölteniük őket az oldal lekérésekor.

VIEW DETAILS
alt-leírás

SEO audit – Hiányzó alt leírás a képeknél

Az „img” címkéken belül található alt attribútumokat a keresőmotorok használják a képek tartalmának megértésére. Ha ezeket az alt leírásokat nem definiáljuk megfelelően a képfeltöltés során, akkor képkereséskor rossz rangsorolást fog kapni a találatoknál, vagy a kép egyáltalán meg sem fog jelenni.

VIEW DETAILS