SEO audit – Duplikált tartalom

Overview


A duplikált tartalom azt jelenti, hogy a tartalom az interneten több helyen is megjelenik, más-más URL címmel. Tehát ha ugyanaz a tartalom több webcímen jelenik meg, akkor duplikált tartalmat kapunk. Technikailag ez nem jelent büntetés, azonban az ismétlődő tartalom befolyásolhatja a keresőmotorok rangsorát.

Amennyiben az interneten több helyen található – amint azt a Google nevezi – „érezhetően hasonló” tartalom, a keresőmotorok számára nehéz lesz eldönteni, hogy melyik verzió relevánsabb egy adott keresési lekérdezés szempontjából.

Ritka esetekben, amikor a Google észreveszi, hogy az ismétlődő tartalom, a rangsorok manipulálása és a felhasználók megtévesztése miatt készült, az indexelésében és a rangsorolásában „kiigazítást” hajt végre. Ennek következtében az oldal rangsora vagy károsodhat, vagy az oldalt teljesen eltávolíthatják a Google indexéből, és nem fog megjelenni a keresési eredmények között.

Mikor duplikált egy tartalom?


duplikált tartalom

Amennyiben az oldal tartalom 85%-ban egyezik egy másik tartalommal, duplikáltnak tekinthetik a keresőmotorok.

Ha webhelyének külön verziói vannak a "www.oldal.hu" és az "oldal.hu" címen ("www" előtaggal és nélkül), és a tartalom él mindkét verzióban, akkor ezek duplikált tartalmak.

Ugyanez vonatkozik azokra a webhelyekre is, amelyek a http: // és a https: // oldalon egyaránt fenntartanak verziókat. Ha az oldal mindkét verziója él és látható a keresőmotorok számára, előfordulhat, hogy ismétlődő tartalmi probléma merül fel.

Az URL-paraméterek is okozhatnak duplikációt (pl: kattintáskövetés, munkamenet azonosító, elemzési kód).

Szintén előfordulhat, hogy nyomtatóbarát verzió is van az oldalon deklarálva, ami szintén duplikált tartalomnak számít.

Az ismétlődő tartalom megszüntetése


duplikált tartalom javítása

A megoldások mind ugyanazon központi gondolatból származnak: meg kell adni, hogy melyik duplikáció legyen a "helyes". Néhány módszer a duplikált tartalmak megszüntetésére:

  • Sok esetben a duplikált tartalmakra a legjobb módszer, ha 301-es átirányítást állítunk be a "duplikált" oldalról az eredeti tartalmi oldalra.
  • A duplikált tartalom kezelésének másik lehetősége a rel = canonical attribútum használata . Ez meghatározza a keresőmotoroknak, hogy melyik oldalt jelenítse meg a keresési eredmények között. Az attribútumot hozzá kell adni minden érintett duplikált oldalhoz.
  • A noindex metacímke alkalmazása szintén hasznos lehet a duplikált tartalom kezelésében,
  • A lapozható oldalak duplikációjának javításához használj rel = "next" és rel = "prev" link attribútumot.
  • Paraméterek használata esetén a Google Search Console segítségével, utasítsd a GoogleBot-t, hogy az URL-paramétereket másképp kezelje.

A duplikált tartalmak megszüntetése után

  • A megjelölt fő tartalom keresési relevanciája megemelkedik
  • Gyorsabb és pontosabb feltérképezést teszünk lehetővé
  • Megszüntethetjük a felesleges oldalakat
  • Jobb minősítést kapunk a Google-től

Related Case Studies


gyorsítótárazás

SEO audit – gyorsítótárazás hiánya a JavaScript és CSS fájloknál

A SEO auditok során az „uncached JavaScript and CSS files” probléma akkor jelentkezik, ha a böngésző gyorsítótárazása nincs megadva a válaszfejlécben (response header). Ha engedélyezzük a böngésző gyorsítótárát a JavaScript- és CSS-fájlokhoz, akkor tárolhatják és újra felhasználhatják ezeket az erőforrásokat anélkül, hogy újra le kellene tölteniük őket az oldal lekérésekor.

VIEW DETAILS
alt-leírás

SEO audit – Hiányzó alt leírás a képeknél

Az „img” címkéken belül található alt attribútumokat a keresőmotorok használják a képek tartalmának megértésére. Ha ezeket az alt leírásokat nem definiáljuk megfelelően a képfeltöltés során, akkor képkereséskor rossz rangsorolást fog kapni a találatoknál, vagy a kép egyáltalán meg sem fog jelenni.

VIEW DETAILS