Blog

Email marketing – Hogyan lehet az e-mail feliratkozókat fizető ügyfelekké tenni?

email marketing

Az email marketing alapja a címlista összeállítása, mely nagyon fontos minden cég életében, – ez az egyik legértékesebb eszköz, amellyel vállalkozása rendelkezhet. Ha a lista egyre bővül, máris nyer. De egy további lépéssel bevételt is szerezhet vele. Az alábbi tippek segítségével a hírleveleseket fizető ügyfelekké alakíthatja, amit már ma elkezdhet!

Kezdje egy jó minőségű üdvözlő e-maillel

Képzelje el, hogy egy társkereső oldalon van és valaki megtetszik Önnek. Kezdeményezi is rögtön a kommunikációt – csakhogy kéthetes csendet kap válaszul. Ez a kapcsolat valószínűleg nem vezet sehova…

Bármilyen kapcsolatról legyen szó – ideértve az ügyfél és az üzleti vállalkozás közöttit is – a jó kommunikációra kell, hogy épüljön. Az új előfizetőnek küldött első e-mailnek többet kell adni, mint mondjuk %-os kedvezmény az első vásárlás után. Azt is éreztetni kell az ügyféllel, hogy jó döntést hozott azáltal, hogy feliratkozott az e-mail listára!

Kommunikálja szenvedéllyel vállalkozását, és emelje ki, hogy milyen problémákkal fordulhatnak Önhöz ügyfelei. Tegyen néhány ígéretet a jövőre nézve – és tartsa is be azokat. Beszéljen a szolgáltatásokról, arról, hogy ezeket mennyire egyszerű igénybe venni, vagy keressen más aspektust, amivel ügyfele is boldog lesz, miközben vállalkozása üzletet köt. A kiküldött e-mailek tartalmazzanak valami értékeset, többet, mint egy eladási ajánlatot, vagy kedvezményt. – például egy népszerű blogbejegyzést, egy videót vagy egy vonzó képet, amely hasznos információkat tartalmaz a vállalkozásáról.

e-mail marketing üdvözlő-email
3-5 emailből álló üdvözlő sorozatot is küldhet, hogy az előfizetővel való nyitott kommunikáció ne egyetlen e-mailen alapuljon.

Exkluzív értékesítési lehetőség

Ezek számos formát ölthetnek:

  • Legyen első a sorban az új termékünk kipróbálásában.
  • Kizárólag feliratkozóknak küldött különleges ajánlat.
  • Szerezzen ingyenes ajándékot, ha az első 100 vásárló közé tartozik.
  • Csatlakozzon VIP klubunkhoz, és az első két hónapot ingyen kapja.

üdvözlő email ajánlat

Az email marketing során kínáljon folyamatos, személyre szabott akciókat a feliratkozóknak, ehhez weboldalára készítsen külön landing page oldalt, ami csak nekik szól, főként akkor ha webáruház is található! Néhány előfizető igénybe fogja venni a kedvezményeket, mert az exkluzivitás a vásárlás során különleges érzést gerjeszthet, ami sokszor többet ér és túlmutat azon, hogy mennyi a termék vagy szolgáltatás ára. Fontolja meg, hogy túllép az általános kedvezményeken és a kuponokon.

Határidők és dátumok

A határidők egy másik bevált közvetlen reagálási taktika – az ajánlat lejártának ismerete motiválhatja az embereket a cselekvésre. Győződjön meg arról, hogy a határidők könnyen megtalálhatók – az e-mailek teteje közelében kell lenniük, nagy betűtípussal, talán még élénk színnel is, amely eltér a többi szövegtől. A határidők arra is jó okot adnak, hogy e-mailes emlékeztetőket küldjön, amikor a kínált akció vagy esemény lejárati dátuma közeledik. Sürgeti az embereket, hogy most cselekedjenek, nehogy lemaradjanak róla!

Küldjön beváltható utalványt ügyfeleinek (határidős lejárattal) névnap vagy születésnap alkalmával, amennyiben rendelkezésre áll az email listában ez az adat.

Böngéssze a „világ napjait” és ha vállalkozásához köthető dátumot talál, hirdessen kedvezmény, vagy szervezzen különleges eseményt, adjon plusz szolgáltatást erre az időszakra.

Használjon ajánlásokat

Meg tudja győzni a feliratkozókat, hogy vásárlókká váljanak, ha más elégedett ügyfelek értékelésével/ajánlásával megismerteti őket. A videós ajánlások a legjobb megoldás, mert ezek rendelkeznek a legtöbb hitelességgel. De minden ajánlás – Google/Facebook/termékértékelés – jobb, mint a semmi.

Oldja meg a problémákat értékes tartalom szállításával

Amennyiben arra kérjük mindig az embereket, hogy előre fizessenek és a pénzükért olyan tartalmat/szolgáltatást kínálunk nekik, amely segít számukra megoldani egy problémát, az nem feltétlen jó taktika. Ha havonta tíz e-mailt küld, és abból nyolc az előfizetők számára hasznos információkat tartalmaznak, az már kiemelkedő marketing munka.

Miért? Mert üzleti vállalkozását olyannak mutatja be, amely valóban törődik ügyfelei életének minőségével. Nem csak a pénzükre hajt, azt szeretné, hogy boldogabbak, egészségesebbek, kevésbé stresszesek és elégedettebbek legyenek.

Tehát kérdezd meg magadtól, hogy milyen segítségre van szüksége ügyfeleidnek és mit tudsz nekik nyújtani. Könnyű példa erre egy kertészeti karbantartó cég, amely a feliratkozóknak ötleteket kínál egy gyönyörű virágoskert létrehozására. Lehet, hogy a cég nem árul virágot, de sok ügyfelüknek már van kertje, vagy szeretné megismerni a kertészkedést. A virágos kerttel rendelkező embereknek pedig szükségük lehet rendszeres karbantartására, és hidd el, hogy Téged fognak választani!

Legyen valamilyen személyisége

Ez az utolsó tipp és talán a legfontosabb mind közül. A legtöbb email marketing tartalma ugyanaz. Kiárusítás! Takarítson meg 30%-ot! Akció! Vásárolj most!

Ehelyett képzelje el, hogy elküld egy e-mailt, ami egy vicces személyes történetről szól egy idegesítő ügyfélszolgálati élményről. Ezután ezt felhasználja annak megerősítésére, hogy mennyire előtérbe helyezi a saját vállalkozásában az ügyfelek elégedettségét.

Persze fontosak a határok, – legyen következetes, beszéljen arról, ami fontos. Legyen vicces, osszon meg mókás történeteket és mindig legyen hiteles!

Miért ilyen fontos ez az email marketing során? Mert az emberek olyan vállalkozásoktól vásárolnak, akiket ismernek, kedvelnek és amiben megbíznak.

 

Forrás: Dan Magill Blog