Blog

Google hirdetések 10 pontos ellenőrzési lista

google hirdetés

Az online marketing egyik legnépszerűbb hirdetési formája a kattintás alapú (pay per click) Google ads hirdetés. Ahhoz, hogy jó eredményeket érjünk el, a kampányok kialakítása során számos tényezőt kell figyelembe vennünk, melyek befolyásolják a kattintási árakat. A költségeket, keresési hirdetések esetén a Google aukció formájában határozza meg a konkurens hirdetők tevékenységének elemzésével és összehasonlításával. Az alábbi ellenőrző lista segítségével megfelelően optimalizálhatjuk kampányainkat, hogy a lehető legjobb minőségű, magasabb rangsorolású hirdetéseket, ugyanakkor olcsóbb ráfordítási költségeket érjünk el, mint a konkurens cégek.

1. Kategorizált kampányok a Google hálózatai alapján

A Google hirdetések kialakítása során döntsük el pontosan, hogy a Google mely hálózatán szeretnénk megjeleníteni őket. Külön kampányba tegyük mindenképpen a keresési (search) és a képes display hirdetéseket. Természetesen ugyanígy különítsük el a videós, webáruház (shopping), vagy a felfedezési (discovery) kampányokat is. A Google egyedi módon térképezi fel a potenciális ügyfelek szándékait, és ennek megfelelően jelenítik meg a releváns hirdetéseket. Így pontos optimalizálási javaslatokat kaphatunk az egyes hirdetési hálózatokban elhelyezett kampányok kapcsán.

2. Minden kampányban legalább 3 hirdetés fusson

A keresési és display kampányok hirdetés csoportjában mindenképpen alkalmazzuk a reszponzív hirdetési formát. Addig optimalizáljuk ezeket, míg jó vagy kiváló minősítést nem ad rá a Google. Ezen felül további két statikus (kibontott szöveges/képes hirdetés) javasolt. Természetesen display hálózati hirdetés esetén minél több mutációban készül a hirdetés, annál több felületen, weboldalon tudunk megjelenni. Jól kivitelezett webhellyel vagy nagy készlettel, szolgáltatással rendelkező hirdetők számára javasolt a dinamikus keresési hirdetések kialakítása is. Ezek a webhely tartalmát használják fel a Google hirdetések célzásához és hatékonyan egészítik ki a kulcsszóalapú kampányokat. A sikeres digitális marketing alapja a megfelelő üzenet megfelelő pillanatban történő megjelenítése. A jobb kreatív üzenetek, cselekvésre ösztönző buzdítás, relevánsabbá teszik a hirdetést, valamint növelik a keresési hirdetések segítségével elért jobb minőségű kattintások számát.

googe ads hirdetések

3. A kötelező bővítmények

A bővítmények olyan további információkkal bővítik ki a hirdetést, amelyek további okokat adnak a felhasználóknak arra, hogy kattintsanak a hirdetésre, ezzel akár több százalékkal növelhetjük a hirdetések átkattintási arányát. A bővítményformátumok közé tartoznak többek között a hívásra szolgáló gombok, a helyadatok, a webhely adott részeire mutató linkek és a további szövegek. Fontos, hogy ezek a bővítmények nem jelennek meg mindig, csak akkor, ha a Google úgy ítéli meg, hogy ezzel növelhető a teljesítmény, illetve a hirdetési pozíció elég magas ahhoz, hogy ezeket megjelenítse.

4. Kulcsszóillesztés, legyünk szigorúak

A releváns kulcsszavak, kifejezések meghatározása után kulcsszóegyezési típust is kell választanunk. Ezzel tudjuk beállítani, hogy az adott kulcsszónak mennyire kell egyeznie a felhasználó keresési lekérdezésével ahhoz, hogy a hirdetés részt vehessen az aukcióban. Használhatjuk az általános egyezést, a hirdetéseknek a felhasználói keresések szélesebb körénél való megjelenítése céljából, vagy a pontos egyezést, ha konkrét felhasználói kereséseket szeretne elérni. A tapasztalatok azt mutatják, hogy érdemesebb szigorú szabályokat alkalmazni, tehát inkább vegyünk fel pontos egyezéssel több kulcsszó kifejezést.

5. Kizáró kulcsszavak, mellyel rengeteget lehet spórolni

Amennyiben a kulcsszóillesztés során általános egyezés, (vagy a korábbi kifejezés egyezés) beállítást is használjuk, kizárhatunk bizonyos keresési kifejezéseket a kampányokból vagy hirdetési csoportokból. Így csak azokra a kulcsszavakra fog megjelenni hirdetésünk, melyek az ügyfelek számára fontosak. A keresési lekérdezések listája hirdetéseinkkel folyamatosan bővül, így ezeket a kizárásokat érdemes legalább havonta elvégezni. A listából láthatjuk, hogy sok kifejezés lehet számunkra nem releváns, és ezzel együtt a kattintás is felesleges, amiért pedig fizettünk. Ha kizártunk egy keresési kifejezést, akkor arra többet nem fog megjelenni hirdetésünk, így a pontosabb célzással azoknak a felhasználóknak jeleníthetjük meg a hirdetést, akiket valóban érdekel, ezzel pedig javíthatjuk a befektetésarányos megtérülést (ROI).

6. Kulcsszó minőségi mutató, ami nem hiányozhat

A kulcsszavaink minőségét is ellenőrizhetjük és összehasonlíthatjuk a saját hirdetéseink minőségét más hirdetőkkel szemben. Az 1-10-ig terjedő pontszám a kulcsszavak szintjén áll rendelkezésre, ha a minőségi mutató magasabb, akkor a hirdetésünk és annak céloldala – más hirdetőkével összevetve – relevánsabb és hasznosabb az adott kulcsszóra kereső felhasználók számára. A minőségi mutató diagnosztikai eszközével megállapíthatjuk, hogyan lehet tökéletesíteni a Google hirdetéseket, a céloldalakat vagy a kulcsszavakat.

kulcsszótervezés
7. A hirdetések kapcsolódjanak a kulcsszavakhoz és az érkezési oldalhoz

Ezt a hármas szabályt érdemes megjegyezni. Egy kulcsszó akkor jó, ha a hirdetés címsorában, szövegezésben és a hirdetési linken lévő tartalomban is megtalálható. Minél jobban csoportosítjuk a hirdetéseket és a hirdetésre vonatkozó kulcsszavakat, annál jobb minőségi mutatót tudunk elérni.

8. A Google hirdetések érkezési linkje

Lehetőség szerint kerüljük, hogy hirdetéseink kizárólag a főoldalra mutassanak. Mindig a témának (adott szolgáltatás, termék stb.) leginkább megfelelő aloldalra irányítsuk az érdeklődőket. Ezeken az oldalakon pedig mindenképpen legyen valamilyen cselekvésre ösztönző gomb, mellyel elérhetjük a kívánt konverziót.

9. Mérjünk minden konverziót

A konverziókövetés segítségével megállapíthatjuk, hogy mennyire hatékonyak a hirdetések, és ezek milyen befektetés arányos megtérülést (ROI) képeznek. Akkor történik konverzió, amikor a hirdetésére leadott valamelyik kattintás vagy interakció olyan viselkedéshez vezet, amely értékes lehet számunkra (például vásárlás, hírlevélre való feliratkozás, telefonhívás vagy űrlapkitöltés).  A konverziókövetéssel megállapíthatjuk egy kulcsszó vagy hirdetés jövedelmezőségét, és nyomon követhetjük a konverziós arányokat és a konverziónkénti költségeket. A Google Tag Manager (címkekezelő) lehetővé teszi, hogy ezeket kialakítsuk és könnyedén, gyorsan frissítsük később a weboldalon található címkéket és kódrészleteket.

10. Hozzunk létre remarketing kampányokat

A Google ads lehetőséget biztosít arra, hogy új közönséglistákat hozzunk létre a beállított közönségforrások alapján, mellyel remarketing kampányokat tudunk indítani. Ezek a közönségforrások lehetnek a weboldalon létrehozott címkékből (pl. adott oldal látogatói, vagy azok akik egy rendelést megszakították), importálhatjuk a Google Analytics beépített közönségeit, vagy akár feltölthetjük az ügyfelek kapcsolatfelvételi adatait is.