gyorsítótárazás

SEO audit – gyorsítótárazás hiánya a JavaScript és CSS fájloknál

A SEO auditok során az „uncached JavaScript and CSS files” probléma akkor jelentkezik, ha a böngésző gyorsítótárazása nincs megadva a válaszfejlécben (response header). Ha engedélyezzük a böngésző gyorsítótárát a JavaScript- és CSS-fájlokhoz, akkor tárolhatják és újra felhasználhatják ezeket az erőforrásokat anélkül, hogy újra le kellene tölteniük őket az oldal lekérésekor.

VIEW DETAILS
alt-leírás

SEO audit – Hiányzó alt leírás a képeknél

Az „img” címkéken belül található alt attribútumokat a keresőmotorok használják a képek tartalmának megértésére. Ha ezeket az alt leírásokat nem definiáljuk megfelelően a képfeltöltés során, akkor képkereséskor rossz rangsorolást fog kapni a találatoknál, vagy a kép egyáltalán meg sem fog jelenni.

VIEW DETAILS
duplikált oldalcím és h1 tag

SEO audit – Duplikált oldalcím és h1 tag

Nem jó megoldás ha az oldal címét (title), valamint a h1 címke (tag) tartalmát meggismételjük a fejlécben. Ha ezek megegyeznek, akkor a keresők túloptimalizáltnak tekintheti az oldalt, de a legfontosabb, hogy ugyanazon tartalom használata esetén elveszítjük a lehetőséget más releváns kulcsszavak beépítésére.

VIEW DETAILS
duplikált tartalom

SEO audit – Duplikált tartalom

A duplikált tartalom azt jelenti, hogy a tartalom az interneten több helyen is megjelenik, más-más URL címmel. Tehát ha ugyanaz a tartalom több webcímen jelenik meg, akkor duplikált tartalmat kapunk. Technikailag ez nem jelent büntetés, azonban az ismétlődő tartalom befolyásolhatja a keresőmotorok rangsorát.

VIEW DETAILS
title cím leírás

SEO audit – Duplikált cím leírás (title tag)

A cím címke az oldal tartalmának pontos és tömör leírása, amely a keresési eredmények között (SERP) jelenik meg. Ez segít a keresőmotoroknak és felhasználóknak megérteni, hogy miről szól az oldal. Az ismétlődő cím címkék megnehezítik a keresőmotorok számára annak megállapítását, hogy a webhely mely oldalai relevánsak egy adott keresési lekérdezés szempontjából.

VIEW DETAILS
meta leírás

SEO audit – Duplikált meta leírás

A különböző oldalakon található meta-leírások megismétlésével, az oldalra vonatkozó releváns kulcsszó megjelenítésének lehetőségét veszítjük el. Ezenkívül a meta-leírások duplikálása megnehezíti a keresőmotorok és a felhasználók számára a különböző weboldalak megkülönböztetését.

VIEW DETAILS
4xx hiba

SEO audit – 4xx hibakód, klienshiba

A 4xx hibakód azt jelenti, hogy egy oldal nem érhető el, ami általában egy nem létező hivatkozás eredménye. Ezek a hibák gátolják a felhasználókat és a keresőmotor robotjait, hogy hozzáférjenek egy hivatkozott tartalomhoz, ami negatívan befolyásolhatják mind a felhasználói élményt, mind a keresőmotorok feltérképezhetőségét.

VIEW DETAILS
googlebot

SEO audit – Átirányítási láncok (redirect chains)

Egy URL átirányítása a másikra sok esetben szükséges és megfelelő. Amennyiben ezeket az átirányításokat helytelenül hajtjuk végre, az akár katasztrofális eredményekhez vezethet. A nem megfelelő átirányítás használatának két általános példája az átirányítási láncok és hurkok.

VIEW DETAILS